Sunday 29 January 2012

Activity

       Setiap pelawat yang datang bertandang ke Rumah Tradisional Warisan Rubiah Luwi untuk segala urusan atau aktiviti haruslah menulis serba sedikit maklumat mengenai mereka di dalam buku kedatangan pelawat.





 Antara aktiviti-aktiviti pengambaran drama dan telemovie yang telah memilih dan menggunakan Rumah Warisan Rubiah Luwi sebagai lokasi pengambaran mereka. 


              1)ANAK KERAK  (ASTRO RIA, 2007)


ANTARA PELAKON ANAK KERAK






VIDEO PROMO ANAK KERAK DI ASTRO RIA

Drama ini bersiaran di saluran Astro Ria.
Para pelakon drama anak kerak-ijoy,sheera iskandar dan seorang pelakon cilik berbakat yang melakonkan watak anak kerak.



                  2) BURGER LAYAN DIRI (ASTRO PRIMA, 2010)

Antara pelakon burger layan diri ialah Jep, Mamat, Shuib dari kumpulan sepah, Dayana dan ramai lagi.Drama Melayu ini juga telah ditayangkan di saluran astro prima pada tahun 2010.


BURGER LAYAN DIRI
Telefilem Burger Layan Diri ini mengisahkan tiga sahabat yang malas bekerja dan suka berangan-angan, untuk memiliki hati Salmah yang merupakan seorang gadis cantik di kampung mereka.

Pada suatu hari mereka mendapat idea untuk membuka gerai burger bagi mengubah kehidupan mereka. Pada mulanya perniagaan mereka sangta maju, akan tetapi didorong dengan sifat kemalasan yang sedia ada, mereka memperkenalkan teknik burger layan diri. Siapa yang nak beli, dia kena buat sendiri. saksikan kesudahan nasib mereka..

Pelakon: Kumpulan Sepah (Shuib, Jepp, Mamat) Mariam Rahman, Nurdayana, Yaya Ma'Embong, Khaty Azean, Kuna, Kamal Bakar dan ramai lagi.



                 3) BOMOH TEMBERANG (ASTRO PRIMA, 2011)

Antara pelakon bomoh temberang adalah Jepp Sepahtu, Liza Abdullah, Rosnah Mat Aris dan ramai lagi.

BOMOH TEMBERANG

Drama ini mengisahkan seorang budak kampung bernama Samad, yang ingin mewah dengan cara yang mudah iaitu menjadi bomoh. Saksikan Jepp Sepah, Liza Abdullah, Rosnah Mat Aris dan ramai lagi.


                                      
                                 4) USTAZ COKLAT (ASTRO OASIS, 2011)


Antara pelakon Ustaz Coklat ialah Wan Hanafi Su, Yasmin Hani, Pekin dan ramai lagi.



Sinopsis Ustaz Coklat (Astro Oasis)

Drama ini mengisahkan Hj Kassim yang pulang ke kampung bersama anak perempuannya, Hasnah. Hj Kassim cuba mentarbiahkan Geng Abot dan Geng Sidek untuk 'meminati' aktiviti surau. Bagi menjayakan misi tersebut ustaz kassim menggunakan coklat dengan memasak coklat untuk semua penduduk kampung. Keenakkan coklat dan keharuman aroma coklat Cikgu Haji Kassim tersebut telah menjadi bualan penduduk kampung. Hasrat Hj Kassim untuk berdakwah dengan menggunakan coklat telah menerima ejekan daripada Hj Shuib. Untuk melihat kisah seterusnyam, Saksikan pahit manis Cikgu Kassim berdakwah di saluran 106 bermula Januari 2012 ini.

                      






No comments:

Post a Comment